Ghostbuster The Video Game is een heel apart verhaal geworden. De game komt bijna uit op de PlayStation 3 en pas over een paar maanden uit op de andere gameconsoles. Dat is een voordeel voor ons, maar mogen wij wel tevreden zijn met Ghostbusters? De game is namelijk niet in High Defifnition (HD) op de PlayStation 3 en voor de Xbox 360 tenminste wel, in 720p. Dit komt doordat ontwikkelaar Terminal Reality de game precies hetzelfde houdt voor beide platformen, aldus President Mark Randel van de ontwikkelaar van Ghostbusters.

“Personally, I want to show off our PS3 technology. We’re one of the few developers who love the PS3 and have a great time with it. We have great technology for the PS3 and we want to show it off. We’re running the same game for both platforms but if we made a PS3-only game, for example, you could double the amount of objects on screen that you’re seeing. The PlayStation 3 has seven processors and the 360 only has three, so seven versus three means you can do a lot more on the PS3. We’re keeping the game the same over both platforms so we don’t want to take out any features.”

Door het testen van de game door website Lens of Truth is gebleken dat Ghostbusters op de PlayStation 3 op een resolutie draait van 960 bij 540 pixels met quincunxx AA, tegenover de resolutie van de Xbox 360 versie. Deze bedraagt namelijk een resolutie van 720p in 1280 bij 720 pixels met 2xMSAA. Natuurlijk hebben we hier bewijzen voor, bekijk maar de twee screenhots. De eerst in horizontaal uitgerekt en de tweede verticaal, beide vanaf de PlayStation 3.

[nggallery id=106]



Maar waarom wordt er dan zo leuk verteld door de ontwikkelaar dat ze veel meer kwijt kunnen op de PlayStation 3 dan op de Xbox 360? Waarom is de resolutie gewoon niet in HD op de PlayStation 3? Dit terwijl ze zo graag de game eerst op de PlayStation 3 uit willen brengen, terwijl ze er nog veel meer mee kunnen doen. Want het lijkt er gewoon op dat de Xbox 360 versie vele malen mooier. Dit komt ook gewoon puur door het feit dat niemand minder dan Sony Pictures de filmrechten hebben en de game ook eerst als exclusive willen hebben, wat allemaal niet ten goede van de game komt.

Terminal Reality Executive Producer Brendan Goss:
“Sony and the talent were adamant that before they got involved with a Ghostbusters game, the tech had to be capable of providing an authentic Ghostbusters experience, and that required graphics and physics tech.”

Kortom, dit wordt dus een gemiste kans van Terminal Reality om een topgame af te leveren van een film. Ghostbusters zal dus niet in HD te bespelen zijn op de PlayStation 3, maar wel in 720p op de Xbox 360. Waarom het verschil? Wij weten het nog steeds niet. Bekijk ook maar eens onderstaande vergelijkingsvideo van de game tussen de versies voor de PlayStation 3 en Xbox 360 of lees onze preview van de game als je deze nog niet hebt gelezen.