Na de grote 1.3 update voor No Man’s Sky blijken er toch nog een paar bugs in de game te zitten die men naderhand nog oplost. Zo hebben we al 1.31 voorbij zien komen en ook 1.32 en vandaag sluit 1.33 zich hier mooi bij aan.
De ondersteuning van de ontwikkelaar is dan ook erg goed te noemen en vooral bijzonder snel. Men lost talloze problemen in een mum van tijd op, iets waar andere ontwikkelaars nog een puntje aan kunnen zuigen.
De changelog van de patch, die nu beschikbaar is, vind je hieronder. Deze bestaat vooral uit bugfixes en het verbeteren van enkele features.
- Fixed issue where player bases were given the name “Unknown Base” rather than a generated name
- Fixed S-class ships having incorrect pricing and numbers of slots
- Added rockets to starting ship in creative default save game
- Added new icon for solo difficulty AI ships
- Fixed Albumen Pearl plants using the wrong name on their interaction labels
- Fixed the landing marker being visible in some fighter cockpits
- Fixed texturing issue seen with some combinations of AMD GPU and drivers
- Added and improved audio at the ending of the Atlas path
- Added and improved audio for terrain editing
- Improved audio for missions
- Improvement to vehicle boost timings
- Made marker for rare graves stay up for the same time as other object markers
- Prevented trees in frozen biomes spawning close to or intersecting buildings
- Fixed issue where travelling through the centre of the galaxy could sometimes take you back to the same galaxy
- Fixed issue where mission waypoints on the galactic map would not be for your current mission
- Improved UI error messages relating to missions on the galactic map
- Improved ship speed output on ship HUD
- Increased guidance for finding Convergence Cubes as part of the scientist mission
- Prevented some tutorials (for example for life support) from being shown in your log
- Prevented Artemis being visible in the holohub after they should have left
- Protected against some cases where missions can send you to depot which has already been destroyed
- Improved binocular scanning for background objects
- Prevented binocular scanning flicking between multiple objects
- Added ability to scan all building types and fixed their displayed names
- Added ability to scan ships
- Fixed text truncation on binocular HUD
- Added the option to display temperatures in Celcius, Fahrenheit or Kelvin regardless of locale
- Fixed display of longer planet names on the discovery page UI
- Added ability to cancel in progress missions
- Added faction icons on the galactic map
- Improved ship handling when booster upgrades are installed
- Fixed mission notifications showing an incorrect icon for Electron Vapour
- Fixed an issue where portals you’ve returned through could not be updated to a different address
- Improved visuals around icons for different inventories
- Added joypad and keyboard controls for switching between inventories
- Fixed galactic map showing joypad prompts for changing filters when playing on mouse and keyboard
- Fixed issue where players could lose the teleport destination they needed to complete the Mind Arc mission
- Fixed players getting stuck in an interaction with the armourer if they hadn’t yet built a terminal
- Fix for visual artifacts from transparent objects showing through the warp effect
- Reduced cases where terrain editing changes are lost when reloading a save
- Reduced difficulty of the final armourer mission
- Improved low flight mode handling
- Fixed crash in string translation when loading certain saves
- Added missing scan event icon to the Antimatter tutorial
- Fixed terrain editor being built with full charge
- Fixed occasional hang in displaying some multi-byte characters
- Improved saving and loading of terrain edits
- Fixed issue where upgrading from a previous save would cause player bases to be floating or underground
- Fixed very occasional crash in rendering
- Fixed occasional crash relating to destructible objects
- Prevented the interaction camera occasionally triggering at inappropriate times
- Fixed the Farmer displaying the wrong text for their final mission
- Prevented pinned missions occasionally being deselected on warp
- Fixed issue where players could become stuck in the final atlas station
- Improved automatically selecting missions from NPCs in your base when they begin
- Improved pricing of base building parts in normal mode
Sorry snel??? Maanden moeten wachten voordat ze in actie kwamen. Overigens wel blij dat ze spel nu afmaken.
Iedereen kan zeggen wat ze willen over de game maar Hello Games heeft een ondersteuning waar je U tegen moet zeggen!
Super! Sean Murray komt op mij over als een kerel die niet echt slechte bedoelingen had maar werd opgeslokt door de hype die de game plots genereerde. Hij was iets té enthousiast en deed wat uitspraken die niet konden worden nageleefd. Ik vond echter zijn enthousiasme wel erg aanstekelijk.
Inmiddels is er het één en ander toch wel goed gemaakt door het team van Hello Games. De support is fantastisch en ze zijn nog altijd betrokken om de game toch dichter bij het doel te brengen die ze voor ogen hadden.
Ik heb No Mans Sky opnieuw gestart en ik vind dat het de moeite waard is om er weer tijd in te investeren!!!
@gamexl: amen! Zo is het ook!
De grootte van de game is is het struikel blok. Het is te groot om de gewenste MP bijvoorbeeld te doen slagen… Tenzij ze meer met teleport, black holes ect… doen om zo makkelijker bij een andere speler te komen
Damn, die game is pas een paar weken uit en nu al zoveel DLC, kunnen andere devs een voorbeeld aan nemen.
@gamexl: ik zal hem vanavond eens opstarten. Je enthousiasme maakt me ook benieuwd.
@62.207.158..xxx: Pas een paar weken uit?
Weet niet onder welke steen je vandaan komt, maar de game is al ruim een jaar verkrijgbaar…
@PBJ85: @gamexl: Zo is het maar net!
@gamexl:
Kunnen ze bij Bioware nog wat van leren, ik ben ook zeer tevreden wat ze uiteindelijk van No Man’s Sky hebben gemaakt.
@Trellgoth: Ja op de PC, maar niet op de PS4!!! hij heeft gewoon gelijk.
No mans sky is al vanaf augustus vorig jaar op de ps4 hoor. Heb hem toen zelf ook gehaald ergens begin augustus was de release vorig jaar
@92.108.123..xxx: waar heb jij het nou over? Op de PS4 is de game al ruim een jaar te krijgen hoor…
Ik had m op 26 augustus 2016 platinum gespeeld. Gek, als ie pas een paar weken uit is…
@Trellgoth: Ik denk dat je word getrolled 😛
@62.140.132.xxx:
Ja snel, dit gaat om bug fixes die er in de vorige grote update zijn ingeslopen en die is nou niet bepaald al maanden uit heh…
Rehabiliteer SEAN MURRAY NU !! 🙂
@62.207.158..xxx: paar weken uit? Kom vanonder uw brug uit TROL